Türk mühendisliğinden çığır açan gemi denizlere açılıyor: Hem savaş gemisi hem hastane hem lojistik üssü!

STM Mühendisleri Tarafından Geliştirilen MRSS Platformu Hakkında Yenilikçi Bilgiler

STM mühendisleri tarafından özgün olarak geliştirilen MRSS platformu, askeri ve insani operasyonlar için geniş bir yelpazede kullanılabilecek yetenekler sunmaktadır.

Şirketin açıklamalarına göre, bu zırhlı birlik taşıma gemisi, kriz bölgelerinde hastane gemisi olarak kullanılabilirken, aynı zamanda gelişmiş helikopter harekatı ve arama-kurtarma operasyonları için de uygundur.

STM Genel Müdürü Özgür Güleryüz, Malezya Kraliyet Donanması’nın ihtiyaçları doğrultusunda geliştirilen MRSS platformunun uzun süreli ve maliyet etkin operasyonlar için ideal bir çözüm olduğunu belirtti.

Öte yandan, STM daha önce farklı ülkeler için benzer platformlar inşa etmiş olup, Malezya ile yapılan iş birliğinin güçlü bir devamı olarak bu yeni geminin öne çıktığını söyledi.

Çok Amaçlı Destek Gemisinin Özellikleri

Tam boyu 153 metre olan ve 9700 ton deplasmana sahip Çok Amaçlı Destek Gemisi, 500 kişilik amfibi personel kapasitesiyle dikkat çekiyor.

Geminin taşıma kapasitesi, 14 ana muharebe tankı ve 9 amfibi araç ile 2 adet 15 tonluk helikopterin iniş-kalkışına olanak tanıyan donanımlara sahiptir. MRSS’nin menzili 8000 deniz mili olup, 30 gün denizde kalma süresine sahiptir.

Platform, amfibi harekatlar, denizde lojistik destek, sancak gösterme ve daha birçok askeri görevin yanı sıra tıbbi destek, helikopter operasyonları ve arama-kurtarma gibi savaş dışı operasyonlarda da kullanılabilecek.

STM’nin verilerine göre, gemi üzerinde birçok silah sistemi ve modern tıbbi destek birimleri bulunmaktadır.

İhracat Potansiyeli ve Teknolojik Güç

MRS platformu ile Türk savunma sanayisinin mühendislik kapasitesini artırmayı hedefleyen STM, Malezya ile başlayan iş birliğinin yeni pazarlara açılma kapısını aralayacağını belirtiyor.

Malezya Kraliyet Donanması’nın gelecekte MRSS sınıfında bir gemiye ihtiyacı olduğu bilinmekte olup, STM’nin Türk mühendislik gücü sayesinde bu ihtiyacı karşılayabileceği ifade ediliyor.

Related Posts

Yurttaş ağır yük altında eziliyor, şirketler zengin ediliyor: Enerjide ‘Ali Cengiz’ oyunu

Enerjide ağır vergi yükü yurttaşı eziyor. Tüm dünyada enerji fiyatları düşerken, Türkiye’de artıyor. Geçen yıl ile karşılaştırıldığında benzinde ürün fiyatı düşüyor ancak vergi ve şirket kârı arttığı için yurttaşın cebinden daha fazla para çıkıyor. Elektrikte de durum aynı. Enerji bedelinde kayda değer bir değişiklik olmazken, dağıtım bedeli yüzde 113 arttı. Böylece şirketler “zengin” oldu.

Borsada düşüş derinleşti! Hisselerdeki kayıp yüzde 10’a yaklaştı

Borsa İstanbul güne sert düşüşle başladıktan sonra, bankacılık endeksi ve bazı hisselerdeki kayıplar yüzde 10’a yaklaştı.

GİB’den yapılandırma kapsamındaki borçlar için taksit uyarısı

Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), 7440 Sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’dan yararlanan mükelleflerin 24’üncü taksit ödemesine ilişkin uyarıda bulundu.

Emekliler hangi ülkede ne kadar maaş alıyor? Türkiye listenin neresinde?

Türkiye’de olduğu gibi emekli maaşları AB ülkelerinde de tartışma konusu… Neredeyse tüm ülkelerde kadınlar erkeklerden daha az emekli maaşı alıyor. Emekli maaşlarında ülkeler arasında da uçurumlar görülüyor. İşte Avrupa ve İskandinavya …

Petrol fiyatları güne yükselişle başladı

Petrol fiyatları haftanın dördüncü işlem gününe yükselişle başladı. Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 65,14 dolardan işlem görüyor.

Seyahatin tadına varacaklar

Seyahatseverler artık sadece deniz, kum ve güneşle yetinmiyor; tatillerinde yerel tatlar, kültürel miras ve özgün deneyimler de arıyor. Bu kapsamda gastronomi merakı, son yıllarda turizm tercihlerinde daha belirleyici bir rol üstlenmeye başladı. Özellikle Ege ve Akdeniz’de gastronomiye odaklanan otellerin sayısı hızla artıyor.